Flere og flere byggefirma bruger TV

Tv-mediet har i mange år været bugt som annonceringsplatform med virksomheder. Det har i flere år været én af de platforme, hvor virksomheder hurtigst kunne komme ud til størstedelen af deres målgruppe.

Tv-mediet har dog også de seneste år været kendt som en platform, hvor den manglende segmentering og måling af resultater har været begrænset.

De fleste kender, at de typisk ser samme typer virksomheder annoncerer på de forskellige platforme. Hvis vi tager udgangspunkt i det danske marked, har der været en tendens til en stigende annoncering fra byggefirmaer.

Specielt byggefirmaer, der bygger kampagnehuse, bruger flere og flere penge på annoncering hos danskerne.

 

Et dyrt medie

Annoncering på TV har i mange år været kendt for at være et dyrt medie, hvis man kigger på det konkrete afkast af annonceringen.

Det er helt korrekt, at det er én af de medier, hvor man hurtigst kan blive eksponeret overfor potentielle kunder. Dog er rejsen fra Tv-reklamen til det konkrete køb lang, og det skal mere ses som en brandingmulighed end til at skaffe det konkrete salg.

Anno 2018 er markedsføring på digitale medier blevet mere og mere kendt, og flere danske virksomheder begynder at pege de før brugte TV annoncekroner hen på digital markedsføring – Det kan du læse mere om her.

Her kan man måle 100% præcist, hvilke kanaler der performer samt, hvor og hvor meget man får ud af sin annoncering.

 

Annoncer på TV i fremtiden?

 Man kan gætte på om der fremtidigt vil være annoncer i TV. Vi ser en tendens, hvor flere og flere danske (og folk i udlandet) skifter deres almene TV-kanaler ud med streamingstjenester.

Dette giver et problem for TV-udbyderne, der nu ikke længere kan tjene deres penge på annoncekroner, da det i sidste ende er antallet af seer, der afgør, hvor meget de tjener.

Vi tror personligt på, at det fremtidigt vil være streamingstjenesterne, der vil have seerne og kanalerne er nød til at udvikle deres egen tjeneste eller lave strategiske samarbejder.